Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017

Μαθηματικά 

Προβλήματα σελ. 52

Για το σπίτι έχουμε το πρόβλημα 4 της σελίδας 53 του βιβλίου.
Από το Τετράδιο εργασιών το πρόβλημα 2 της σελίδας 20.

Όταν έχω να λύσω ένα πρόβλημα, αντί να κοιτάω τι κάνουν οι άλλοι, ακολουθώ τα παρακάτω βήματα για να το λύσω μόνος/η μου:

1)     Διαβάζω προσεκτικά  το πρόβλημα και κατανοώ τι μου λέει. Διαχωρίζω τα δεδομένα από τα ζητούμενα και το ξαναδιαβάζω για να το κατανοήσω καλά.

2)     Καταστρώνω ένα σχέδιο για να λύσω το πρόβλημα. Πρώτα θα κάνω αυτό, έπειτα εκείνο. Κάνω ένα βοηθητικό σχέδιο, αν χρειάζεται.

3)     Εκτελώ το σχέδιό μου κάνοντας τις πράξεις που χρειάζονται με τη σωστή σειρά. Βεβαιώνομαι πως τα αποτελέσματα των πράξεων μου είναι σωστά.

4)     Απαντώ ολοκληρωμένα στα ζητούμενα του προβλήματος.

5)       Για την κατανόηση του προβλήματος χρειάζεται λογική. Πρέπει να συγκεντρωθώ σε αυτά που μου λέει το πρόβλημα, γι’ αυτό όταν λύνω προβλήματα δεν πρέπει να  αποσπάει τη συγκέντρωσή μου τίποτα (κάποιος θόρυβος, ένας συμμαθητής μου που μου μιλάει κλπ)

6)       Πριν απαντήσω στο πρόβλημά μου, ξαναδιαβάζω προσεκτικά την ερώτηση (ή τις ερωτήσεις) και μετά απαντάω διατυπώνοντας ολοκληρωμένα την απάντησή μου.

 

Γλώσσα
Στη Γλώσσα μας σήμερα είδαμε το κεφάλαιο "Οι ακροβάτες της θάλασσας" σελ.53
Γνωρίσαμε τα δελφίνια, ένα θηλαστικό που κινδυνεύει κι αυτό με εξαφάνιση.
Ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες 1,2,4 και 5 του βιβλίου.
Στη γραμματική μας ξεκαθαρίσαμε πότε το άρθρο της γράφεται με η και πότε γράφεται με ι  τις

Ξαναθυμηθήκαμε τις οικογένειες λέξεων:

Οικογένειες λέξεων 
Όλες οι λέξεις, παράγωγες ή σύνθετες που γίνονται από µία λέξη λέγονται συγγενικές  λέξεις.  Οι  συγγενικές  λέξεις  αποτελούν  όλες  µαζί  µια  οικογένεια λέξεων. 
π.χ.                        γράφω
                   
            Παράγωγες λέξεις      Σύνθετες λέξεις
            γραφή, γραφείο         συγγραφέας, τηλεγραφείο,
        οικογένεια

            γράψιµο                    ορθογραφία                                 λέξεων 


Για εξάσκηση στην ανάγνωση έχουμε τις δύο πρώτες παραγράφους.
Για εξάσκηση στην ορθογραφία έχουμε τις δραστηριότητες 4 και 5 του βιβλίου.