Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Γλώσσα

Σήμερα μιλήσαμε για τα ρήματα και ασχοληθήκαμε με την άσκηση 3 και 4 από το βιβλίο.


Οι λέξεις που φανερώνουν τι κάνει κάποιος ή τι παθαίνει ή σε ποια κατάσταση βρίσκεται λέγονται ρήματα.

Τα  ρήματα που τελειώνουν σε εις και ει γράφονται πάντοτε με ει.
  

Τα ρήματα όπως και τα ουσιαστικά έχουν: Ενικό και Πληθυντικό αριθμό.

Τα ρήματα έχουν τρία πρόσωπα και στους δυο αριθμούς.  



Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός
α΄πρόσωπο          
εγώ διαβάζω
εμείς διαβάζουμε
β΄ πρόσωπο
εσύ διαβάζεις
εσείς διαβάζετε
γ΄ πρόσωπο
αυτός, - η, - ό διαβάζει
αυτοί, -ές, -ά διαβάζουν

 










Εγώ
πλένω
Εμείς
πλένουμε
Εσύ
πλένεις
Εσείς
πλένετε
Αυτός
πλένει
Αυτοί
πλένουν

Με αυτό τον τρόπο κλίνονται τα ρήματα.


                  Τα βοηθητικά ρήµατα έχω και είµαι 
Τα  ρήµατα  έχω  και  είµαι,  λέγονται  βοηθητικά,  γιατί  µας  βοηθούν  να σχηµατίσουµε  τους  χρόνους:  παρακείµενο,  υπερσυντέλικο  και  συντελεσµένο
µέλλοντα.  
                                               έχω
                          Ενεστώτας          Παρατατικός        Μέλλοντας
Εγώ                 έχω                  είχα                    θα έχω
Εσύ                 έχεις                 είχες                  θα έχεις
Αυτός              έχει                  είχε                    θα έχει
Εµείς               έχουµε             είχαµε               θα έχουµε
Εσείς               έχετε                είχατε                θα έχετε
Αυτοί              έχουν                είχαν                 θα έχουν
                                                είµαι
                  Ενεστώτας          Παρατατικός        Μέλλοντας
Εγώ                είµαι                ήµουν                θα είµαι
Εσύ                 είσαι                ήσουν                θα είσαι
Αυτός              είναι                ήταν                   θα είναι
Εµείς               είµαστε            ήµαστε              θα είµαστε
Εσείς               είστε                ήσαστε               θα είστε
Αυτοί               είναι                 ήταν                  θα είναι 

 
                  Τι να προσέξω στην ορθογραφία!!!
  
  Το ρήµα είµαι όταν αναφέρεται στο παρόν (τώρα) και
στο µέλλον γράφεται µε ει.
π.χ. είµαι, θα είναι κλπ.
      Στο παρελθόν (χτες) γράφεται µε η.
π.χ. ήµουν, ήµαστε κλπ.  


  Για εξάσκηση στην ορθογραφία, έχουμε τον δεύτερο κανόνα της σελίδας 29, που μιλάει για τα κύρια ονόματα.

  Όσοι δεν ολοκλήρωσαν τις εργασίες που κάναμε στην τάξη τις ολοκληρώνουν στο σπίτι.
Ακόμη για το σπίτι έχουμε την εργασία 6  σελ. 31 του βιβλίου και από το Τετράδιο εργασιών  την εργασία 3 της σελίδας 21.