Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020

 Γλώσσα

Ασχοληθήκαμε με τα κείμενα στα οποία έπρεπε  να γίνουν αλλαγές χρόνου και με το παρακάτω κείμενο από τη Γραμματική μας. 

Άσκηση ορθογραφίας έγινε στον πίνακα από όλους τους μαθητές.


Μαθηματικά

Στα Μαθηματικά συνεχίσαμε με την Υπενθύμιση - B΄ μέρος Ενότητα 1
 
  Ασχοληθήκαμε με την Γεωμετρία και τα γεωμετρικά σχήματα.
Στο σπίτι θα συμπληρώσουμε τα γεωμετρικά στερεά της σελίδας 9 του βιβλίου.
Από το Τ.Ε. θα συμπληρώσουμε τις ασκήσεις της σελίδας 9.
 
 
Φυσική

Δομή της ύλης 
 - Τα μικροσκοπικά σωματίδια της ύλης - Τα στερεά, υγρά και αέρια υλικά σώματα - Πώς συμβολίζουμε τις χημικές ενώσεις
 
σελ. 14 και 15
 


 




Ιστορία

 

2. Οι Έλληνες «κατακτούν» τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους

 σελ. 12 και 13

  Χρόνος:                    μετά τα μέσα του 2ου αιώνα μ.Χ. 

  Πρωταγωνιστές:       οι Ρωμαίοι και οι Έλληνες

 Βασικές έννοιες:   συνύπαρξη, συνεργασία, πολιτισμός, ελληνική γλώσσα, λατινική γλώσσα, ελληνορωμαϊκός πολιτισμός

 


 Ερωτήσεις μαθήματος

 Με ποιο τρόπο οι Ρωμαίοι ήρθαν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό; 

   Οι Ρωμαίοι κατακτώντας την Ελλάδα και τις χώρες της Ανατολής γνώρισαν από κοντά τον ελληνικό πολιτισμό. Γνώρισαν, δηλαδή, ό,τι είχαν δημιουργήσει οι Έλληνες. 

   Mετά  την κατάκτηση της Ελλάδας πολλοί Έλληνες αιχμάλωτοι μεταφέρθηκαν στη Ρώμη, αλλά και πολλοί Ρωμαίοι έμποροι και στρατιώτες πήγαν σε ελληνικές περιοχές. Έτσι, οι Ρωμαίοι γνώρισαν τον πολιτισμό των Ελλήνων, δηλαδή: 

τους μεγάλους και ωραίους ναούς

  τα αγάλματα των θεών και των ηρώων 

τις τοπικές και τις πανελλήνιες γιορτές, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο γίνονταν οι τοπικές γιορτές σε συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας καθώς και οι γιορτές που ήταν κοινές για όλους τους Έλληνες 

  τη μεγάλη πρόοδο στα γράμματα (φιλοσοφία, μαθηματικά, γεωμετρία, λογοτεχνία κ.ά.) και τους μεγάλους δασκάλους

 την ανάπτυξη των τεχνών (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, μουσική κ.ά.) και τους σπουδαίους δημιουργούς.

 

Πώς φαίνεται ότι οι Ρωμαίοι επηρεάστηκαν από τον ελληνικό πολιτισμό;

   Οι Ρωμαίοι γοητεύτηκαν από τον ελληνικό πολιτισμό και άλλαξαν την αρχική σκληρή στάση τους απέναντι στους κατακτημένους Έλληνες. Έτσι: 

Κτίζουν δημόσια κτίρια και σπίτια με ελληνικά σχέδια. 

Στολίζουν τα κτίρια αυτά με αγάλματα και έργα τέχνης που γίνονται από Έλληνες τεχνίτες. 

Όσοι Ρωμαίοι αυτοκράτορες και άρχοντες ήταν φιλέλληνες, δηλαδή φίλοι και υπερασπιστές του ελληνικού πολιτισμού, ξοδεύουν πολλά χρήματα για να στολίσουν την Αθήνα και άλλες περιοχές της Ελλάδας με έργα τέχνης.

  Μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, η οποία επικρατούσε όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της Ανατολής που κατέκτησαν.

  Παίζουν στα θέατρά τους ελληνικές κωμωδίες και τραγωδίες. 

Καλλιεργούν τη λατινική γλώσσα, που ήταν η εθνική τους γλώσσα, και μεταφράζουν σε αυτή έργα Ελλήνων συγγραφέων. 

Παίρνουν Έλληνες δασκάλους για να διδάξουν τα παιδιά τους. Στέλνουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα για να σπουδάσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

 

 

Οι Έλληνες “κατακτούν” τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους