Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020



Γλώσσα

Γλωσσική αυτοβιογραφία


  Για το σπίτι, ολοκληρώνουμε την άσκηση 8 της σελίδας 88 και τις ασκήσεις 1 και 2 του ΤΕ στη σελίδα 23.

Αόριστες αντωνυμίες
 
   Οι αντωνυμίες που φανερώνουν αόριστα ένα πρόσωπο, ένα ζώο ή ένα πράγμα χωρίς να το ονομάζουν, λέγονται αόριστες αντωνυμίες.


Οι αόριστες αντωνυμίες είναι οι εξής: 

ένας, μία (μια), ένα ( μόνο στον ενικό αριθμό και είναι ι ίδια με το αριθμητικό και με το αόριστο άρθρο)

Κανένας (κανείς), καμία (καμιά), κανένα (μόνο στον ενικό αριθμό)

κάθε (δεν κλίνεται και συνηθίζεται σαν επίθετο, με άρθρο ή χωρίς άρθρο, με ονόματα κάθε πτώσης) 

καθένας, καθεμιά (καθεμία), καθένα (μόνο στον ενικό αριθμό)

κάποιος, κάποια, κάποιο (και στους δύο αριθμούς)

καμπόσος, κάμποση, κάμποσο (και στους δύο αριθμούς)

άλλος, άλλη, άλλο (και στους δύο αριθμούς)

μερικοί, μερικές, μερικά

κάτι, κατιτί

καθετί

τίποτε (τίποτα)

(ο, η, το) δείνα, (ο, η, το) τάδε (δεν κλίνονται) 



Παύλος Νιρβάνας

      Με το λογοτεχνικό ψευδώνυμο Παύλος Νιρβάνας είναι γνωστός ο Έλληνας λογοτέχνης Πέτρος Κ. Αποστολίδης. Ο πατέρας του, έμπορος Κωνσταντίνος Αποστόλου Κουμιώτης, ήταν από την Σκόπελο και η μητέρα του, Μαριέττα
Ιωάννου Ράλλη, από τη Χίο. Γεννήθηκε στην Μαριούπολη της Ρωσίας (σήμερα ανήκει στην Ουκρανία) το 1866 και πέθανε στην Αθήνα στις 28 Νοεμβρίου 1937.
     Σε μικρή ηλικία επιστρέφει στην Ελλάδα, στον Πειραιά, οπότε τελικά σπουδάζει στην ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
 Ο Παύλος Νιρβάνας εξέδωσε πολλές ποιητικές συλλογές και δημοσίευσε πολλά χρονογραφήματα σε εφημερίδες. 
 Ασχολήθηκε με πολλά είδη γραπτού λόγου, όπως διηγήματα, ποιήματα, μυθιστορήματα, δράματα, κριτικές μελέτες, δοκίμια, θεατρικά έργα, χρονογραφήματα και τη «Γλωσσική Αυτοβιογραφία», ενώ ασχολήθηκε και με τη μετάφραση. 
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια



Σχολικές Πλάκες γραφής

    Το απαραίτητο εξάρτημα των παλιών μαθητών.Η πλάκα με το κονδύλι, το οποίο χρησιμοποιούσε ο μαθητής για να γράφει στην πλάκα. Το κονδύλι ήταν κατασκευασμένο από σχιστόλιθο, υλικό κατάλληλο και φθηνό  ως μέσο γραφής.
     Η πλάκα είχε διάφορα μεγέθη και συνήθως είχε δεμένο με σπάγκο το σφουγγαράκι με το οποίο ο μαθητής έσβηνε και συχνά ήταν δεμένο με σπάγκο και το κονδύλι.  Στα χωριά θεωρούσαν τυχερά τα παιδιά που αντί για σφουγγάρι χρησιμοποιούσαν λαγοπόδαρα γιατί θεωρούνταν ότι έσβηναν καλύτερα και πιο γρήγορα.

Από το www.ekedisy.gr

 

Μαθηματικά

    Για το σπίτι έχουμε τις ασκήσεις 1, 2 και 3 του ΤΕ στη σελίδα 8.

Ιστορία

  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 23
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης

  Για το σπίτι έχουμε την άσκηση 2 του ΤΕ στη σελίδα 30.

Μια εικονική περιήγηση στην Ακρόπολη

 

Η Αρχαία Αθήνα σε 3D εντυπωσιακή αναπαράσταση!