Γλώσσα
Αναμνήσεις του καλοκαιριού : σελ 13
Για εξάσκηση στην ανάγνωση, από την αρχή έως ...συμφωνήσαμε όλοι.
Για εξάσκηση στην ορθογραφία, στο τέλος της 2ης παραγράφου: Τα κοχύλια τα βάζαμε......των κυμάτων.
Τέλος στο σπίτι ολοκληρώνουμε την άσκηση 5.
Για εξάσκηση στην ανάγνωση, από την αρχή έως ...συμφωνήσαμε όλοι.
Για εξάσκηση στην ορθογραφία, στο τέλος της 2ης παραγράφου: Τα κοχύλια τα βάζαμε......των κυμάτων.
Τέλος στο σπίτι ολοκληρώνουμε την άσκηση 5.
τσιπούρες
Υποκείμενο
Η λέξη της πρότασης, που φανερώνει το πρόσωπο, το ζώο ή το πράγμα που κάνει ή παθαίνει κάτι ή βρίσκεται σε μια κατάσταση λέγεται υποκείμενο.
Για να βρούμε το υποκείμενο, κάνουμε την ερώτηση «ποιος;».
Το υποκείμενο βρίσκεται πάντα στην ονομαστική πτώση.
π.χ. Ο μαθητής διαβάζει.
ποιος διαβάζει; - ο μαθητής
ποιος διαβάζει; - ο μαθητής
Το υποκείμενο, μπορεί να είναι ουσιαστικό, αντωνυμία, επίθετο ή μετοχή.
Κάποιες φορές το υποκείμενο μπορεί να μην υπάρχει γραμμένο στην πρόταση, γιατί εννοείται.
Αντικείμενο
Η λέξη που μας δείχνει που πηγαίνει η ενέργεια του υποκειμένου λέγεται αντικείμενο.
Η λέξη που μας δείχνει που πηγαίνει η ενέργεια του υποκειμένου λέγεται αντικείμενο.
Για να βρούμε το αντικείμενο κάνουμε την ερώτηση «τι;».
Το αντικείμενο το βρίσκουμε συνήθως σε πτώση αιτιατική, αλλά καμιά φορά
και σε γενική.
και σε γενική.
Ένα ρήμα μπορεί να έχει περισσότερα αντικείμενα.
Ρήμα
Η λέξη που φανερώνει τι κάνει, τι παθαίνει ή σε ποια κατάσταση βρίσκεται το υποκείμενο λέγεται ρήμα. Για να βρούμε το ρήμα, κάνουμε την ερώτηση «τι κάνει;».
Η λέξη που φανερώνει τι κάνει, τι παθαίνει ή σε ποια κατάσταση βρίσκεται το υποκείμενο λέγεται ρήμα. Για να βρούμε το ρήμα, κάνουμε την ερώτηση «τι κάνει;».
Μαθηματικά
Σήμερα ασχοληθήκαμε με το πρώτο κεφάλαιο "Θυμάμαι ό,τι έμαθα από τη Γ΄τάξη".
Στο σπίτι λύνω τις ασκήσεις του Τετραδίου εργασιών στις σελίδες 6 και 7.