Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Επίσκεψη στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης


   Πληροφορίες και φωτογραφίες από την επίσκεψή μας στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης μπορείτε να δείτε με μια επίσκεψη στην επίσημη σελίδα του Σχολείου μας, εδώ

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Μελέτη περιβάλλοντος

Μύθοι και θρύλοι

Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος; εδώ
Το γιοφύρι της Άρτας εδώ


Ο πυρρίχιος χορός  εδώ
Ζεϊμπέκικο εδώ
Λαογραφικό μουσείο εδώ
Μουσείο εκπαίδευσης Νιγρίτας


Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Η ιστορία του S.O.S.


   Εδώ και περίπου έναν αιώνα, το SOS αποτελεί το διεθνές σήμα κινδύνου. Πολλοί πιστεύουν ότι προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων «Save Our Souls» (σώστε τις ψυχές μας) ή «Save Our Ship» (σώστε το πλοίο μας). Στην πραγματικότητα, επιλέχθηκε επειδή ήταν πολύ εύκολο, ακόμη και για τους αμύητους στον κώδικα Μορς, να το χρησιμοποιήσουν ή να το αναγνωρίσουν, έστω και με παρεμβολές. Απαρτίζεται από τρεις συνεχόμενες τελείες, τρεις παύλες και τρεις τελείες (...---...) .
    Το πρώτο σήμα κινδύνου ήταν το CQD. Προτάθηκε από τον εφευρέτη του ασυρμάτου Γκουλιέλμο Μαρκόνι και υιοθετήθηκε το 1904. Ωστόσο, δεν χρησιμοποιήθηκε για πολύ. Στο Διεθνές Συνέδριο Ασύρματης Τηλεγραφίας, που διοργανώθηκε στις 22 Νοεμβρίου του 1906 στο Βερολίνο, επικράτησε η γερμανική πρόταση για το SOS. Επισήμως, η απόφαση αυτή επικυρώθηκε το 1908. Το σήμα κινδύνου CQD συνέχισε να χρησιμοποιείται για λίγα ακόμη χρόνια, κυρίως από τους Βρετανούς που το είχαν προτείνει πρώτοι.
   Η πρώτη μεγάλη διάσωση κατόπιν εκπομπής σήματος κινδύνου CQD έγινε το 1909. Μετά τη σύγκρουση των πλοίων Republic και Florida, το Baltic, που έλαβε το μήνυμα, έσπευσε στην περιοχή και περισυνέλεξε τους 1.500 ναυαγούς. Η πιο γνωστή από τις πρώτες χρήσεις του SOS ήταν στη βύθιση του Τιτανικού, οι ασυρματιστές του οποίου το χρησιμοποίησαν σε συνδυασμό με τον παλιό σήμα κινδύνου.

Πηγή: sansimera.gr

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Γλώσσα

Στάση βροχοσταλίδων(συνέχεια): σελ.61

Ολοκληρώσαμε το προηγούμενο κεφάλαιο με την άσκηση 7 και στη συνέχεια είδαμε τη συνέχεια της ιστορίας μας.
Συζητήσαμε για τα προβλήματα που προκύπτουν από την καταστροφή του περιβάλλοντος και είδαμε την εργασία 2.
 Για το σπίτι έχουμε: Εξάσκηση στην ανάγνωση από την αρχή του κειμένου έως ...αυτά που τα πρωτοαντίκρισαν.
Εξάσκηση στην ορθογραφία, το κείμενο που συμπληρώσαμε στην εργασία 5.
«Οι πετρελαιοκηλίδες δε μολύνουν πια τα νερά των θαλασσών... Οι φωτιές ανάβουν μόνο για να ζεστάνουν... Οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων αποσύρονται, γιατί αυτά κινούνται με τη βοήθεια του ήλιου...». 

Όσοι δεν ολοκλήρωσαν την εργασία 2, θα την ολοκληρώσουν στο σπίτι.



Μαθηματικά
 Επανάληψη ενότητας 





Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Γλώσσα
4η Ενότητα: Εμένα με νοιάζει...

Στάση βροχοσταλίδων: σελ. 58


Να θυμηθούμε πώς κλίνονται τα άρθρα:                                                                                             

Ενικός αριθμός

Πληθυντικός αριθμός
Πτώσεις
Αρσενικό
Θηλυκό
Ουδέτερο
Πτώσεις
Αρσενικό
Θηλυκό
Ουδέτερο
Ονομαστική
ο
η
το
Ονομαστική
οι
οι
τα
Γενική
του
της
του
Γενική
των
των
των
Αιτιατική
το(ν)
τη(ν)
το
Αιτιατική
τους
τις
τα
Κλητική
------
------
------
Κλητική
--------
-------
--------

  Όλα τα ουσιαστικά (αρσενικά, θηλυκά και ουδέτερα) σχηματίζουν τη γενική του πληθυντικού σε –ων.  π.χ. των φρουρών, των χωρών, των κουτιών

  Όλα τα αρσενικά σχηματίζουν τη γενική του ενικού χωρίς το τελικό –ς της ονομαστικής.
π.χ. ο αγώνας – του αγώνα ο φρουρός – του φρουρού


  Όλα τα θηλυκά σχηματίζουν τη γενική του ενικού προσθέτοντας ένα –ς στην ονομαστική του ενικού.
π.χ. η χαρά – της χαράς η τέχνη – της τέχνης


  Τα ουδέτερα σε –ος στη γενική του πληθυντικού τονίζονται στη λήγουσα.
π.χ. το δάσος – των δασών το έδαφος – των εδαφών


  Τα ουδέτερα σε –μα, -ας, -ος και –ως στη γενική του πληθυντικού τονίζονται στην παραλήγουσα.
π.χ. το σώμα – των σωμάτων το κρέας – των κρεάτων το γεγονός – των γεγονότων το φως – των φώτων



                 Ονομασία συλλαβών
Η τελευταία συλλαβή μιας λέξης λέγεται λήγουσα.
Η προτελευταία συλλαβή λέγεται παραλήγουσα.
Η τρίτη συλλαβή από το τέλος λέγεται προπαραλήγουσα.

                π.χ. μελέτη
προπαραλήγουσαπαραλήγουσα  λήγουσα


    Τα αρσενικά προπαροξύτονα (που τονίζονται στην προπαραλήγουσα ) ουσιαστικά σε -ος κατεβάζουν τον τόνο στη γενική ενικού και στη γενική και αιτιατική πληθυντικού αριθμού στην παραλήγουσα.

Για εξάσκηση στην ανάγνωση έχουμε το κείμενο, από την αρχή έως ..όσο διάστημα κι αν χρειαζόταν.

Για εξάσκηση στην ορθογραφία το κείμενο που συμπληρώσαμε στην άσκηση 4.

Εργασία για το σπίτι: Από το Τετράδιο Εργασιών την εργασία 3 της σελίδας 36.




Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Επέτειος εξέγερσης του Πολυτεχνείου 1973

  Για να μάθουμε τι έγινε εκείνη τη νύχτα, εκτός απ' αυτά που είπαμε στην τάξη μας, θα δούμε και μια μικρή ταινία με κινούμενα σχέδια, που προβλήθηκε παλιά στην ΕΡΤ και δείχνει τα γεγονότα με τα μάτια μιας γάτας.



Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014


Γλώσσα

Ολοκλήρωση ενότητας - επανάληψη.
Για το επόμενο μάθημα θα δεις τις λέξεις από το λεξιλόγιο της ενότητας στη σελίδα 45. Θα τις τοποθετήσεις στα κουτάκια, ανάλογα με το αρχικό γράμμα και θα ξέρεις την ορθογραφία τους.

Για εξάσκηση στην 2η ενότητα δες εδώ και εδώ   και εδώ 
και εδώ

Το κείμενο από το Ανθολόγιο
Για να το διαβάσετε ολόκληρο, πατήστε στην εικόνα

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D110/334/2281,8659/

Μπορείτε να ακούσετε και το παρακάτω παραμύθι.

http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip9/swf/Magazine.swf


Μαθηματικά

Στα μαθηματικά είμαστε στο κεφάλαιο 11, "Πολλαπλασιάζω και διαιρώ"

Ασχολούμαστε με την εργασία 2 της σελίδας 31 και μελετούμε το συμπέρασμα.


Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014


Γλώσσα

 Το νερό ταξιδεύει σελ. 42
Για εξάσκηση στην ανάγνωση όλο το κείμενο. Για εξάσκηση στην ορθογραφία τα λόγια της Ραλλούς στη σελίδα 43. Στο σπίτι θα ολοκληρώσετε και την άσκηση 5.
Συντομογραφίες μπορείς να δεις εδώ  
Όλο το λεξικό μας μπορείς να το δεις εδώ
Δες πώς τονίζονται οι λέξεις, εδώ   
 


















Μελέτη Περιβάλλοντος 
Κεφάλαιο 8. Σημαντικά έργα 
Δείτε μερικά τέτοια έργα, εδώεδώεδώ και εδώ.
 Μαθηματικά
Σήμερα εκτάκτως έγινε μια αλλαγή στο πρόγραμμα της τάξης και κάναμε τα Μαθηματικά της αυριανής μέρας.
Ασχοληθήκαμε με επίλυση διαφόρων προβλημάτων  και με την εργασία 5 της σελίδας 27 του Τετραδίου Εργασιών.
 Στο σπίτι θα ολοκληρώσετε την εργασία αυτή.