Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Ενημέρωση για τους απόντες της Παρασκευής

Μαθηματικά
 Στα μαθηματικά την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με τις Διαιρέσεις (ΙΙ) στη σελίδα 134

Ασχοληθήκαμε με όλες τις δραστηριότητες του βιβλίου και την δραστηριότητα 1 του Τετραδίου εργασιών.
Θα επανέλθουμε στις διαιρέσεις.
Εσείς τώρα όμως μπορείτε να δείτε όλες τις δραστηριότητες στα παρακάτω βιντεομαθήματα:
1, εδώ
2, εδώ
3, εδώ
4, εδώ

Στιγμές από την ημερήσια εκδρομή μας

 Φέτος η ημερήσια εκδρομή μας έγινε με επίσκεψη στη Βεργίνα και στον Άγιο Νικόλαο της Νάουσας.
Δυστυχώς ο καιρός δεν μας βοήθησε να απολαύσουμε τη φύση στον Άγιο Νικόλαο. Εμείς όμως κρατάμε στη μνήμη μας τις καλές στιγμές.
Στη συνέχεια βλέπουμε κάποιες φωτογραφίες από αυτή τη μέρα.









Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

Γλώσσα

Ο Καραγκιόζης φούρναρης σελ. 44

Για το σπίτι, συμπληρώνουμε την εργασία 1 στη σελίδα 56 του Τετραδίου εργασιών.


Επιφωνήματα

Οι άκλιτες λέξεις που φανερώνουν χαρά, λύπη, θαυμασμό, απορία, έκπληξη,

πόνο, ευχή, έπαινο κτλ. δηλαδή εκφράζουν συναισθήματα, λέγονται

επιφωνήματα.


Τα επιφωνήματα συνοδεύονται από θαυμαστικό και φανερώνουν:

θαυμασμό: α! ο! μπα! ποπό!

απορία: α! ο! μπα!

πόνο, λύπη: αχ! ω! οχ! όχου! αλί! αλίμονο!

χαρά: χα χα χα!

ευχή: μακάρι! είθε! άμποτε!

έπαινο: μπράβο! εύγε!



κάλεσμα: ε! ω!

περίπαιγμα: ε! ου!

στενοχώρια, αηδία: ε! ου! ουφ! πα πα πα!

παρακίνηση: άιντε! άμε! μαρς ! αλτ! στοπ! σουτ!

αβεβαιότητα: χμ!

άρνηση: α μπα!





Ουδέτερα ουσιαστικά σε –είο

Τα ουδέτερα ουσιαστικά σε –είο, τα οποία τονίζονται στην παραλήγουσα και

δηλώνουν τόπο, γράφονται με ει.

π.χ. σχολείο, γραφείο, κουρείο, νοσοκομείο, ιατρείο, μαγειρείο


Επίσης, με ει γράφονται και τα ουδέτερα ουσιαστικά που δηλώνουν την

αρχή, την υπηρεσία και τα πρόσωπα που την αποτελούν.

π.χ. αρχηγείο, διδασκαλείο, εφετείο, λιμεναρχείο, στρατοδικείο, σωματείο


Ε ξ α ι ρ ο ύ ν τ α ι και δε γράφονται με ει, αν και τονίζονται στην

παραλήγουσα, τα ουσιαστικά κρύο, πλοίο, βιβλίο, θρανίο, θηρίο κ.ά.
 




Ο Καραγκιόζης φούρναρης

<ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΣΠΑΘΑΡΗΣ>
Ο ΓΝΗΣΙΟΣ ΤΡΟΒΑΔΟΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Ευγένιος Σπαθάρης
Ευγένιος Σπαθάρης, ο λαϊκός καλλιτέχνης με το δυναμικό πνεύμα, ο γνήσιος εμψυχωτής ενός λαϊκού ήρωα, ο ζωγράφος με την πλούσια χρωματική ζωντάνια , ο αληθινός εκφραστής της ελληνικής παράδοσης, μα, πάνω απ'όλα, η προσωποποίηση της ανθρωπιάς και της απλότητας.

Γεννήθηκε στην Κηφισιά, το 1924, μέσα στην τέχνη του πατέρα του, Σωτήρη, την οποία ελάτρεψε.
Από μικρός έδειχνε ότι ήταν ένα ανήσυχο, ερευνητικό πνεύμα αλλά και ένα πολύπλευρο ταλέντο.
Οταν οι άσχημες συνθήκες της γερμανικής κατοχής ήταν πλέον βέβαιο ότι δεν θα του επέτρεπαν να ακολουθήσει τον τομέα της αρχιτεκτονικής, που επίσης αγαπούσε, αφιερώθηκε με ιδιαίτερο ζήλο στο θέατρο σκιών.
Στόχος του ήταν να ανεβάσει πολύ ψηλά τον Καραγκιόζη, τόσο σαν σημαντικό ελληνικό και παραδοσιακό θέαμα όσο και σαν εξαιρετικό είδος τέχνης και τεχνικής. Ετσι, ο Καραγκιόζης σταματά να μας παρακολουθεί και να μας διασκεδάζει μόνο από τον μπερντέ του: εμψυχώνεται, εκσυγχρονίζεται, εμφανίζεται σε όλον τον κόσμο, γίνεται τραγούδι και στο τέλος, αποκτά "ένα κεραμίδι" για να ξαποσταίνει που και που. Όλα αυτά κατάφερε να πραγματοποιήσει ο Ευγένιος Σπαθάρης, ο δάσκαλος του ελληνικού θεάτρου σκιών, όπως τον αποκαλούν και το πέτυχε με τέτοια προσοχή και ευλάβεια απέναντι στην τέχνη, που ο ήρωας μας δεν έχασε ούτε την ελληνικότητα του αλλά ούτε την γνήσια λαϊκότητα που εκπροσωπεί.
Τον Φεβρουάριο του 2007, το Υπουργείο Πολιτισμού και ο κύριος Γιώργος Βουλγαράκης τίμησαν τον Ευγένιο Σπαθάρη για την πολύτιμη προσφορά του στην τέχνη και στην Ελληνική Λαϊκή μας παράδοση απονέμοντάς του αναμνηστική πλακέτα και διοργανώνοντας εκδήλωση αφιερωμένη στην εξηπεντάχρονη δράση του.

πηγή:http://www.karagiozismuseum.gr  


Μαθηματικά 

Επαναληπτικό μάθημα της σελίδας  124
Για το σπίτι συμπληρώνω τις εργασίες  1, 2, 3 και 4 από τις σελίδες 22 και 23 του Τετραδίου εργασιών.


 


Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Χρόνια πολλά στις μανούλες όλου του κόσμου



Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Γλώσσα

Το πιο γλυκό ψωμί 

Δείτε το παραμύθι , όπως το συνθέσαμε μέσα στην τάξη.


Τρίτη 6 Μαΐου 2014


Γλώσσα
Το πιο γλυκό ψωμί(συνέχεια) 
 Επεξεργασία.
Για εξάσκηση στην ανάγνωση από: "Την τρίτη μέρα, το χάραμα....." έως "...κι άρχισε να τρώει."
Για εξάσκηση στην ορθογραφία, το "Παρατηρώ και μαθαίνω"

Εργασίες: Από το Τετράδιο εργασιών την άσκηση 1 της σελίδας 48 και την άσκηση 3 της σελίδας 50.

Μαθηματικά
Μοτίβα σελ. 116

Ασχοληθήκαμε με όλες τις εργασίες του βιβλίου και του Τετραδίου εργασιών.
Όσοι δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τις εργασίες, τις ολοκληρώνουν στο σπίτι.


 Μελέτη Περιβάλλοντος

Είμαστε παιδιά και έχουμε δικαιώματα σελ. 93.

Μαθαίνω το αξίζει να διαβάσουμε στη σελίδα 95.

Tα δικαιώματα του παιδιού

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ο πρώτος παγκόσμιος νομικά δεσμευτικός κώδικας για τα δικαιώματα που όλα τα παιδιά πρέπει να απολαμβάνουν. Θέτει στοιχειώδεις αρχές για την ευημερία των παιδιών στα διάφορα στάδια εξέλιξής τους και αποτελείται από 54 άρθρα. Η Σύμβαση ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF, υιοθετήθηκε ομόφωνα απο τη Γεν. Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμ. 1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990. Μέχρι σήμερα έχει επικυρωθεί σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου, ενώ στην Ελλάδα επικυρώθηκε το 1992 (ΦΕΚ 192/2.12.92)
Αυτά είναι τα δικαιώματά σου. Αν δεν τα γνωρίζεις, δεν θα ξέρεις ότι παραβιάζονται, γι' αυτό άρχισε να ερευνάς!
  1. Καθένας κάτω των 18 έχει αυτά τα δικαιώματα.
  2. Όλα τα παιδιά έχουν αυτά τα δικαιώματα, ανεξάρτητα από το ποια είναι, που ζουν, τι κάνουν οι γονείς τους, τι γλώσσα μιλάνε, ποια είναι η θρησκεία τους, αν είναι αγόρια ή κορίτσια, ποιες είναι οι παραδόσεις τους, αν έχουν κάποια αναπηρία, αν είναι πλούσια ή φτωχά. Κανένα παιδί δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται άδικα για κανένα λόγο.
  3. Όλοι οι ενήλικες πρέπει να κάνουν αυτό που είναι καλύτερο για σένα. Όταν οι μεγάλοι παίρνουν αποφάσεις, πρέπει να σκέφτονται τι συνέπειες θα έχουν αυτές τους οι αποφάσεις για τα παιδιά.
  4. Το κράτος έχει ευθύνη να εξασφαλίσει πως τα δικαιώματά σου προστατεύονται. Πρέπει να βοηθήσει την οικογένειά σου να προστατεύει τα δικαιώματά σου και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου θα μπορείς να μεγαλώσεις, και να αναπτυχθείς πλήρως.
  5. Η οικογένειά σου έχει την ευθύνη να σε βοηθήσει να μάθεις να ασκείς τα δικαιώματά σου και να εξασφαλίσει πως τα δικαιώματά σου προστατεύονται.
  6. Έχεις δικαίωμα στη ζωή.
  7. Έχεις δικαίωμα να έχεις ένα όνομα και αυτό πρέπει να αναγνωρίζεται επίσημα από το κράτος. Έχεις δικαίωμα σε μια εθνικότητα (να ανήκεις σε μια χώρα).
  8. Έχεις δικαίωμα σε μια ταυτότητα - ένα επίσημο αρχείο του ποιος/α είσαι. Κανείς δεν πρέπει να στο στερήσει αυτό.
  9. Έχεις το δικαίωμα να μένεις με τους γονείς (ή γονέα) σου, εκτός και αν αυτό είναι κακό για σένα. Έχεις το δικαίωμα να ζεις με μια οικογένεια που νοιάζεται για σένα.
  10. Αν ζεις σε διαφορετική χώρα από αυτή που μένουν οι γονείς σου, έχεις το δικαίωμα να είστε μαζί στο ίδιο μέρος.
  11. Έχεις το δικαίωμα να προστατεύεσαι από απαγωγή.
  12. Έχεις το δικαίωμα να πεις τη γνώμη σου και οι μεγάλοι να την ακούν και να την παίρνουν σοβαρά.
  13. Έχεις το δικαίωμα να ανακαλύπτεις πράγματα και να μοιράζεσαι τις σκέψεις σου με άλλους, μιλώντας, ζωγραφίζοντας, γράφοντας ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εκτός και αν αυτός βλάπτει ή προσβάλλει άλλους ανθρώπους.
  14. Έχεις το δικαίωμα να επιλέξεις τη δική σου θρησκεία και τα πιστεύω. Οι γονείς σου θα πρέπει να σε βοηθήσουν να αποφασίσεις τι είναι σωστό και τι λάθος και ποιο είναι το καλύτερο για σένα.
  15. Έχεις το δικαίωμα να διαλέξεις τους φίλους σου και να συμμετέχεις ή να φτιάξεις ομάδες, φτάνει αυτό να μην βλάπτει άλλους.
  16. Έχεις δικαίωμα σεβασμού στην ιδιωτική σου ζωή.
  17. Έχεις το δικαίωμα να λαμβάνεις πληροφορίες που είναι σημαντικές για την ευημερία σου, από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες, βιβλία, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλες πηγές. Οι ενήλικες πρέπει να βεβαιωθούν πως οι πληροφορίες που λαμβάνεις δεν είναι βλαβερές και να σε βοηθήσουν να βρεις και να καταλάβεις τις πληροφορίες που χρειάζεσαι.
  18. Έχεις το δικαίωμα να μεγαλώσεις με τους γονείς (ή γονέα) σου αν αυτό είναι δυνατό.
  19. Έχεις το δικαίωμα να προστατεύεσαι από το να πάθεις κακό ή να σε κακομεταχειριστούν, στο σώμα ή το μυαλό.
  20. Έχεις το δικαίωμα σε ειδική φροντίδα και βοήθεια αν δεν μπορείς να ζήσεις με τους γονείς σου.
  21. Έχεις δικαίωμα σε φροντίδα και προστασία αν σε υιοθετήσουν ή σε αναλάβει ανάδοχη οικογένεια.
  22. Έχεις δικαίωμα σε ειδική φροντίδα και βοήθεια αν είναι πρόσφυγας (εάν εξαναγκάστηκες να φύγεις από το σπίτι σου και ζεις σε άλλη χώρα), όπως και σε όλα τα άλλα δικαιώματα αυτής της Σύμβασης.
  23. Έχεις δικαίωμα σε ειδική εκπαίδευση και φροντίδα αν έχεις κάποια αναπηρία, καθώς και σε όλα τα άλλα δικαιώματα αυτής της Σύμβασης, ώστε να μπορείς να ζήσεις μια ολοκληρωμένη ζωή.
  24. Έχεις δικαίωμα στην καλύτερη δυνατή φροντίδα για την υγεία σου, καθαρό νερό να πιεις, θρεπτικό φαγητό, ένα καθαρό και ασφαλές περιβάλλον και τις πληροφορίες που θα σε βοηθήσουν να μείνεις υγιής.
  25. Αν ζεις κάτω από τη φροντίδα άλλων ή σε άλλες καταστάσεις μακριά από το σπίτι σου, έχεις δικαίωμα να εξετάζονται τακτικά οι συνθήκες κάτω από τις οποίες ζεις για να φανερωθεί αν είναι οι πιο κατάλληλες.
  26. Έχεις δικαίωμα για βοήθεια από το κράτος αν είσαι φτωχός ή βρίσκεσαι σε ανάγκη.
  27. Έχεις δικαίωμα σε φαγητό, ρούχα, ένα ασφαλές μέρος να ζήσεις και να ικανοποιούνται οι βασικές σου ανάγκες. Δεν πρέπει να μειονεκτείς με τρόπο που να μην μπορείς να κάνεις πολλά από τα πράγματα που κάνουν τα άλλα τα παιδιά.
  28. Έχεις δικαίωμα σε εκπαίδευση καλής ποιότητας. Πρέπει να ενθαρρύνεσαι να πας στο σχολείο μέχρι την υψηλότερη τάξη που μπορείς.
  29. Η εκπαίδευσή σου πρέπει να σε βοηθάει να χρησιμοποιείς και να αναπτύξεις το ταλέντο και τις ικανότητές σου. Πρέπει επίσης να σε βοηθάει να μάθεις να ζεις με ειρήνη, να προστατεύεις το περιβάλλον και να σέβεσαι τους άλλους ανθρώπους.
  30. Έχεις το δικαίωμα να εξασκείς τις παραδόσεις σου, τη γλώσσα και τη θρησκεία σου - ή όποια άλλη επιλέξεις. Μειονότητες και ιθαγενείς ομάδες χρειάζονται ιδιαίτερη προστασία αυτού του δικαιώματος.
  31. Έχεις δικαίωμα στο παιχνίδι και την ξεκούραση.
  32. Έχεις δικαίωμα προστασίας από εργασία που σε βλάπτει και που είναι επιβλαβής για την υγεία και την εκπαίδευσή σου. Εάν εργάζεσαι, έχεις το δικαίωμα να είσαι ασφαλής και να πληρώνεσαι ικανοποιητικά.
  33. Έχεις δικαίωμα προστασίας από επιβλαβή ναρκωτικά και από το εμπόριο ναρκωτικών.
  34. Έχεις δικαίωμα σε μια ζωή ελεύθερη από σεξουαλική κακοποίηση.
  35. Κανείς δεν επιτρέπεται να σε απαγάγει ή να σε πουλήσει.
  36. Έχεις δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφή εκμετάλλευσης.
  37. Κανείς δεν επιτρέπεται να σε τιμωρήσει με σκληρό ή επιβλαβή τρόπο.
  38. Έχεις δικαίωμα σε προστασία και ελευθερία από τον πόλεμο. Παιδιά κάτω των 15 ετών δεν μπορούν να αναγκαστούν να πάνε στο στρατό ή να συμμετέχουν σε πολέμους.
  39. Έχεις δικαίωμα σε βοήθεια αν πληγωθείς, αν παραμεληθείς ή αν σε κακομεταχειρισθούν.
  40. Έχεις δικαίωμα σε νομική υποστήριξη και δίκαια αντιμετώπιση από το δικαστικό σύστημα που σέβεται τα δικαιώματά σου.
  41. Εάν οι νόμοι της χώρας παρέχουν καλύτερη προστασία στα δικαιώματά σου από ότι τα άρθρα αυτής της Σύμβασης, τότε αυτοί οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται.
  42. Έχεις το δικαίωμα να γνωρίζεις τα δικαιώματά σου! Οι ενήλικες πρέπει να ξέρουν γι' αυτά τα δικαιώματα και να βοηθήσουν και σένα να τα μάθεις επίσης.
  43. Αυτά τα άρθρα εξηγούν πως τα κράτη και οι διεθνείς οργανισμοί όπως η UNICEF θα εργασθούν για να εξασφαλίσουν θα προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών.
  44. Στην ελευθερία σκέψης, και λόγου.
Ανακάλυψε ποια είναι τα δικαιώματά σου παίζοντας μπιλιάρδο! εδώ
Ακόμη μπορείς να μάθεις για τα δικαιώματά σου στον ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο ιστότοπος αυτός της ΕΕ για τα δικαιώματα του παιδιού απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους σαν ΕΣΕΝΑ! Παίξε παιχνίδια, δες βίντεο και κόμικς και μάθε ποια είναι τα δικαιώματά σου. Μπορείς ακόμα να μάθεις με ποιον πρέπει να επικοινωνήσεις στη χώρα σου, αν κρίνεις ότι κάποιοι δεν σου συμπεριφέρονται σωστά. Ο Όλι, η Άννα και η παρέα τους θα σε βοηθήσουν να τα μάθεις όλα!
Για επίσκεψη στον ιστότοπο κάνε κλικ εδώ, επιλέγοντας την πινακίδα 0-12

Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Γλώσσα
Το πιο γλυκό ψωμί (συνέχεια) σελ.32

 Ασχοληθήκαμε κυρίως με το κείμενο και τις εργασίες του παλιού καιρού από τη σπορά στο ψωμί.

Για εξάσκηση στην ανάγνωση έχουμε τιε τρεις πρώτες παραγράφους.
Για εξάσκηση στην ορθογραφία έχουμε τις εργασίες 13 και 14.


Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τις εργασίες του παλιού καιρού για την παρασκευή του ψωμιού.

ΣΠΟΡΑ ΘΕΡΙΣΜΟΣ ΑΛΩΝΙΣΜΟΣ


Άλεσμα σε ανεμόμυλο

Άλεσμα με χειρόμυλο

                             


Παραδοσιακό ζύμωμα ψωμιού