Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Γλώσσα
Αγαπητό μου ημερολόγιο (συνέχεια)
Σήμερα συνεχίσαμε την επεξεργασία του κεφαλαίου. Ασχοληθήκαμε με τα ρήματα και τις δραστηριότητες 1 και 2 της σελίδας 20 του Τετραδίου Εργασιών. 

Για το σπίτι: Ολοκληρώνουμε την άσκηση 4 του βιβλίου και γράφουμε τις σκέψεις μας στην άσκηση 3 του Τετραδίου Εργασιών. 

Οι λέξεις που φανερώνουν τι κάνει κάποιος ή τι παθαίνει ή σε ποια κατάσταση βρίσκεται λέγονται ρήματα.
Τα  ρήματα που τελειώνουν σε εις και ει γράφονται πάντοτε με ει.
  

Τα ρήματα όπως και τα ουσιαστικά έχουν: Ενικό και Πληθυντικό αριθμό.
Τα ρήματα έχουν τρία πρόσωπα και στους δυο αριθμούς.  



Ενικός αριθμός
Πληθυντικός αριθμός
α΄πρόσωπο          
εγώ διαβάζω
εμείς διαβάζουμε
β΄ πρόσωπο
εσύ διαβάζεις
εσείς διαβάζετε
γ΄ πρόσωπο
αυτός, - η, - ό διαβάζει
αυτοί, -ές, -ά διαβάζουν


 













Εγώ
πλένω
Εμείς
πλένουμε
Εσύ
πλένεις
Εσείς
πλένετε
Αυτός
πλένει
Αυτοί
πλένουν
Με αυτό τον τρόπο κλίνονται τα ρήματα.
Τα βοηθητικά ρήµατα έχω και είµαι 
Τα  ρήµατα  έχω  και  είµαι,  λέγονται  βοηθητικά,  γιατί  µας  βοηθούν  να σχηµατίσουµε  τους  χρόνους:  παρακείµενο,  υπερσυντέλικο  και  συντελεσµένο
µέλλοντα.  

                                               έχω
                          Ενεστώτας          Παρατατικός        Μέλλοντας
Εγώ                 έχω                  είχα                    θα έχω
Εσύ                 έχεις                 είχες                  θα έχεις
Αυτός              έχει                  είχε                    θα έχει
Εµείς               έχουµε             είχαµε               θα έχουµε
Εσείς               έχετε                είχατε                θα έχετε
Αυτοί              έχουν                είχαν                 θα έχουν

                                                είµαι
                  Ενεστώτας          Παρατατικός        Μέλλοντας
Εγώ                είµαι                ήµουν                θα είµαι
Εσύ                 είσαι                ήσουν                θα είσαι
Αυτός              είναι                ήταν                   θα είναι
Εµείς               είµαστε            ήµαστε              θα είµαστε
Εσείς               είστε                ήσαστε               θα είστε
Αυτοί               είναι                 ήταν                  θα είναι 

 
                  Τι να προσέξω στην ορθογραφία!!!
  
  Το ρήµα είµαι όταν αναφέρεται στο παρόν (τώρα) και
στο µέλλον γράφεται µε ει.
π.χ. είµαι, θα είναι κλπ.
      Στο παρελθόν (χτες) γράφεται µε η.
π.χ. ήµουν, ήµαστε κλπ. 
Μαθηματικά 

Μέτρηση μηκών με εκατοστά και χιλιοστά σελ.28

 Για εξάσκηση μπορείτε να δείτε εδώ

 Για να ξαναθυμηθήτε τις δραστηριότητες του βιβλίου κάντε κλικ:
Για την 1η, εδώ  
Για τη 2η, εδώ 
Για την 4η, εδώ

Για εξάσκηση στο σπίτι έχουμε την εργασία 2 της σελίδας 24 του Τετραδίου Εργασιών